23948sdkhjf

Discountkæder har mistet interessen for småbyer

Lejepriser afslører, at markedet er mættet.
For få år siden var ekspansionssultne discountkæder ved at falde over hinanden for at komme først og sikre sig en butik i selv mindre samfund. Det betød, at lejen for butikslejemål omkring 1.000 kvm. steg på landsplan.

Det skriver Dansk Handelsblad.

Den mætning af markedet, som i år har givet sig udtryk i lukningen af Kiwi-kæden og 32 Aldi-butikker, giver nu den modsatte effekt.

Butikslejen, der er et godt barometer for, hvor attraktiv en butiksplacering er, er raslet ned uden for storbyerne de seneste år.

Det fortæller Frank Jensen, der er partner og regionsdirektør for Nordjylland i EDC Erhverv.

– Prisen for lejemål til dagligvarebutikker var i en årrække støt stigende. Nu ser vi en øget differentiering af priserne. De seneste par år er prisen på butikslokaler faldet med 15-20 pct. på de dårligste placeringer i de mindre byer, mens prisen i de allerstørste byer enten er status quo eller stigende, siger han.

Læs mere hos Dansk Handelsblad .
Kommenter artiklen (1)
Udvalgte artikler

Nyhedsbreve

Send til en kollega

0.158